söndag 19 april 2009

I helgen har vi haft en "trädfällarhelg" Här på bilderna så är det
3 riktigt stora björkar som ska ner, dessa gränsade mellan oss och ena grannen,
det var deras träd, men på höstarna, så fick vi alla löv, helt gratis. ;)
Det är ingen höjdare att behöva kratta skiten.
Men nu så är dom borta och vi är på kuppen, en kompost fattigare. :D
Den blev helt platt efter att trädstumpar föll ner på den.
Och sen hade vi riktigt tur att inget föll på vår kära bastu.
Så nu har maken
nåt att göra i sommar, med att bygga upp en ny kompost.

Nu är det inte mycket kvar av björkarna. Sammanlagt kapades det 8 st träd,
hos oss 3 grannar. Och nu så är vi helt slut. Det blev inge direkt vila i helgen, inte.

1 kommentar:

Vero sa...

Oj, då måste det ha blivit skillnad nu då. Får komma upp och titta nån dag... nån dag var det ja... Oj vad dagarna skenar iväg. Helt otroligt och varenda helg uppbokad nu i ytterligare 3 veckor framöver. Men, jag har ställt till det själv, så jag kan itne skylla på någon annan heller.

Ska bli kul att komma iväg på konferensen iallafall. Ali har sagt att han kan köra ut oss eller hämta oss. Så det där med skjutsen ordnar sig nog. Kanske vi kan ta hjälp av dem endra dagen? Du kan ju höra med H vilken dag som passar honom bäst. Ali är hemma och jobbar med övervåningen hela helgen så honom spelar det nog ingen roll skulle jag tro.

Undrar om vi bor i stugor och vilka som bor i hop etc. Jag tänkte faktiskt ta med mig min dator. Hihi... Det kan man väl göra? Datorn och kameran tänkte jag.

Hade kurs igår. Du kanske har läst UNT? Så himla kul att de kom och det känns som om det kommer att kunna bli en hel del mer med Studiefrämjandet. Ser verkligen fram emot hösten. Men då ska jag inte lägga upp på en massa söndagar. Detta var sista gången som jag lägger upp söndagar, FAN måste ju ha EN dag i veckan då jag är ledig iallafall. Men vad göra man inte? Lite får jag väl offra för att komma igång. Ska det smaka så kostar det också och just nu kostar det söndagar. =(

Ha det gott och vi ses nånting. Snart hoppas jag, det var ett tag sen, bara blivit en massa snabba kortisar. Kanske tittar över nån kväll i veckan på en kaffe om du är hemma?!

Kram