lördag 20 mars 2010

Vårdagjämning...


...hur underbart är inte det!!!!!! Eller vad säger ni??
Idag har solen skinit hela dagen och till på köpet så har den värmt
oss ända in i själen. Och för att inte tala om att snön har smält undan. :)
Här hemma har det snickrats på hallen idag, den är inte färdig ännu, men innertaket är på plats, golvspånen ligger där dom ska och alldeles snart så börjar maken med att spika upp väggpanelen. Än så länge har inte jag gjort så mycket i hallen, för mitt jobb kan jag endast göra på slutet och det är att måla panelen. Jag har börjat med att måla sponten på brädorna och kvistlacka.
Lite kort har jag faktisk gjort, jag har tyvärr inte visat dom här ännu, men det kommer.
Nu börjar pysselsuget infinna sig, jag tappade suget efter jul ungefär, men nu har det vaknat igen och det känns helt underbart tycker jag.
Här är i alla fall en ask som jag har gjort åt svägerskans kompis som fyllde år igår, rosa skulle det vara. Översta bilden är botten på asken.
Bilden nedan är locket.

Översidan

en närbild på översidan.

Hjärtat med pärlan, som hänger på stora rosens gröna sträng är faktiskt en del av mitt gamla 80-tals örhänge som jag monterade sönder häromdagen. Jag hittade en hel del roligt i mitt gamla smyckeskrin. :)

Kanske kommer det ett nytt inlägg senare ikväll........

Inga kommentarer: