fredag 12 december 2008

Ja, nu får ni se mobilhållarna som Vero ville, att jag skulle visa. Det här är bara några stycken av
dom jag har gjort. Har några till på lager. ;) Jag har gjort små lappar där det står
min mobil och mammas mobil, i olika textsnitt. Då får man välja själv hur det ska se ut
.(färgerna på kortet är inte av bästa kvalité och finne som man är så är det Nokia som gäller. ;)

Så här ser Årets julklapp från företaget ut, där jag jobbar. Det är två kryddkrukor, knivslip
och en
KNIV! Jag blev helt bestört när jag såg att det låg en kniv i paketet, höll på och börja lipa. För tusan det
är ju absolut förbjudet att ge bort knivar i present, enligt Feng Shui. Det är hemska gåvor.
Jag tror på kinesernas urgamla lära.

Så här står det i min Feng Shui bok:
En gåva som är vass, spetsig eller fientlig bär med sig en extremt negativ energi
och orsakar dålig Feng Shui för mottagaren. Kineserna köper aldrig verktyg, knivar eller andra
vassa föremål för att ge bort som present. Om du skulle råka få något vasst i present
(som en verktygslåda, scweizerkniv eller en korkskruv) kan du upphäva
den genom ogynnsamma effekten genom att genast "betala" för den med en symbolisk
slant eller sedel till givaren. Det symboliserar att du själv har "köpt" gåvan, och därmed
skyddar du dig själv från negativa energi som finns i ett så fintligt föremål som du har
fått. Jag rekommenderar att man använder detta motgift eftersom
följderna kan bli tragiska. Avfärda inte det här som vidskepelse. Kom ihåg
att det vi kallar för vidskepelse ofta är våra förfäders
muntligt överförda visdom.
(Feng Shui på lätt sätt-Lillian Too)
Det hela slutade med att jag gick ner till chefens kontor och petade in två kronor under
hans dörr, för han hade hunnit gå hem för dagen, och sen ringde jag honom
och sa att det kommer att ligga pengar där när han öppnar dörren och att
dom var från mig som betalning av kniven. Jobbar kompisarna tyckte att jag var
helknasig, men jag riskerar
inget. Så, nu har jag
upphävt den dåliga energin. Jag vet att det låter helt
tokigt i andras öron, men det struntar JAG i, haha. :-D
Annars så var det ju inget fel på kryddburkarna, dom kommer nog att
komma till användning.
Jo, jag sa även till maken att han ska ge en slant när han får sin present, hoppas
att han gör det.:)


Nä, nu ska jag göra mig iordning för att snart dra till jobbet.


Ha nu en riktigt trevlig fredag!

8 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Alltså du är för himla rolig!!!!!
Men du jag håller med, hur kan man ge bort en KNIV???? VA? Huuuu Fy!
Å jag tror med på den läran, absolut!!!!
Kul att du lade pengar under dörren, jag satt här å skrattade!!!

Jättefina mobilhållare du gör! Du är otrolig!

Du säljer du julkort? Sådana där fina som du lagt ut på bloggen? Kan man välja färger själv isåfall? Vad kostar de isåfall+frakt?
Nu i år har jag kort men jag tänker till följande år! Jag är ute i god tid!Jag är glad att du finns, för du förgyller verkligen min vardag!

Kram på dig

Anonym sa...

Vilka smarta mobilhållare! Är de gjorda i enbart papper, och isåfall - håller det?Vill gärna prova göra en egen.
Ha en bra helg, hoppas ni får snö.

Helen sa...

Jag har hört det där om knivar förrut, långt innan man började prata om Feng Shui här i Sverige. Det är nog gammalt skrock här också. Men man kan aldrig vara nog försiktig, jag skulle nog också betalat!

Anonym sa...

Hahahahahahaahahaa!!!! Gravar på mig!!! Din lilla toka! Jag se det framför mig!! Hahahahahaaaa!!! Du pillar in pengar under chefens dörr!!! Hahahahahahaaaa!!!

Harkel. Fyyyy på chefen. ;-)

Hoppas ni får en fin dag idag. Fina mobilhållare. Urulliga! :)

Glad Lucia Gumman!

Anonym sa...

Jag ska lotta ut två av dem hängena till den som ger bästa svaret....


Så kom igen kompis....

Löv jo...

Anonym sa...

Du? Nu längtar jag efter er!!!! Nu har jag en till tävling! ;-)

Pöss!!!

Ingela la la sa...

Jag blev tipsad av Vero att kika in till dig! Det är jag ju glad för, riktigt roligt med pengarna och kniven.. *L*

Jag ska kika vidare på dina kort och få lite inspiration tänkte jag. Jag har nämligen nyss fått upp ögonen för det här med kort och är en riktig nybörjare.. =)

Ingela

Anonym sa...

Vilka fina mobilhållare!
Kramar