onsdag 19 november 2008


Jag måste bara få visa min fina lilla St.Paulia som håller på och blommar för första gången.
Den kommer att bli så vacker, rosa och limegrön. Visst är den väl vacker i färgerna?
Jag vet inte riktigt hur blomman
kommer att se ut, men jag lovar att sätta in en bild på den när den blommar som bäst.
Jag och Vero köpte en massa St.Paulia blad på
trädgårdsmässan i våras. Några stycken dog för mig, men jag har tre roliga sorter kvar,
och sen så har jag fått nya blad från Vero, häromdan.


1 kommentar:

Vero sa...

Denna vill jag gärna ha blad av sen när den växt till sig ordentligt.

Jag hoppas på blommor från några nu, men jag har en liten rackare som har så små, så små blad. Men den har många blad. Få se vad det kan tänkas bli.

Ska få min hylla till köksfönstret innan jul har jag blivit lovad så då skall alla S:t Paulior få flytta dit, om de får plats. Några ska dit iallafall.

Du, kom på att jag har en hel del andra charms också om du vill titta. Sånt som jag har till försäljning och hänger på ställningen. Nu är allting nedpackat, men du kan kolla när vi är på bakluckan. Det är väskor och annat tjejigt. *flin*

Kram och ha en fin dag!